SportJacht
Přepravníky za automobily
typová řada PS16 - PS25 - PS35

Jednonápravové automobilové přívěsy SPORT JACHT řady PS16 a dvounápravové automobilové přívěsy SPORT JACHT řad PS25 a PS35 jsou určeny pro nejširší přepravní účely. Základním typovým provedeným stavebnice je PLATO s koly pod ložnou plochou vybavené vším potřebným pro provoz na veřejných komunikacích. Plato je dodáváno ve dvou šířkách a třech délkách ložné plochy pro každou hmotnostní kategorii. Plato může být vybaveno universální ložnou nástavbou ve formě korby (se sklopnými bočnicemi a zadním čelem), doplněnou krycí plachtou nebo jednoúčelovými nástavbami pro přepravu specifických břemen. Celková hmotnost přepravníku (s nákladem) smí maximálně dosáhnout 1600 kg u řady PS16, 2500 kg u řady PS25 a 3500 kg u řady PS35. Maximální povolená rychlost činí 80 km/hod.
Kola náprav přívěsu jsou bržděna nájezdovou mechanickou brzdou. K tažnému vozidlu, opatřenému schváleným tažným zařízením, se přívěs připojuje přívěsovým kloubem na kulový čep o průměru 50 mm (dle ISO). Na vyžádání lze přívěs opatřit tažným okem na čep 40 mm. Přepravníky vyhovují požadavkům vyhlášky MD ČR č. 341/02Sb a byly zkoušeny podle předpisu EHK W/TRANS/SC 1/VP 29/R.90/Rev.1.
Základní přívěsová sestava je charakterizována dvěma podélnými nosníky tvaru C o výšce 250 mm z ocelového plechu tloušťky 3 mm. Výška nosníku se k okrajům snižuje na 60 mm. Přední část podélníků současně vytváří rozvidlení oje, které je zakončeno hlavicí nájezdové brzdy s přívěsovým kloubem V místě náprav jsou nosníky zesíleny tvarovanými stojinami. K podélníkům je přišroubovaný podlahový žebřinový rám tvořený ocelovými profily U 60x40x3 a 60x30x3 mm, který v zadní části nese panel koncových světel zhotovený z plechu tloušťky 3 mm. Podlaha ložné plochy může být překližková (tl.15 mm) nebo palubková (tl 24 mm).
Panel koncových světel nese předepsané osvětlení přívěsu a odrazové trojúhelníky. Panel se k elektroinstalaci tažného vozidla připojuje sedmižilovým kabelem zakončeným sedmipólovou vidlicí.
Rámy bočnic a čel korby jsou tvořeny ohýbanými profily z ocelového plechu tloušťky 3 mm. Výplně jsou buď z překližky tlusté 10 mm nebo z tvarovaného plechu 1 mm. Ocelové díly konstrukce přívěsu jsou zhotoveny z materiálu třídy 11 373.
Vzhledem k tomu, že díly přívěsu jsou při provozu vystaveny prostředí odpovídajícímu stupni 5 (dle ČSN 038203), což odpovídá provedení povrchových ochran s požadavkem odolnosti N 15 (ČSN 030511) jsou všechny díly konstrukcí žárově zinkovány, drobné díly a spojovací materiál zinkovány galvanicky.
Označení výrobku
Díly samostatně homologované jsou označeny vlastními typovými štítky. Jedná se o přívěsový kloub, a přívěsové nápravy. Finální sestava přívěsu nese typový štítek s identifikačním číslem VIN.
Všeobecné technické údaje:
Typové značení PS16 PS25 PS35
Celková hmotnost přívěsu (s nákladem) kg 1600 2500 3500
Ložná plocha šířka volitelná mm 1850-2150
  délka volitelná mm 2825-3525-4225
Výška ložné plochy nad vozovkou mm 750
Nápravy typ ALKO   B1200 B1200  
  KNOTT   GB16-2692 GB13-97LV  
Spoj.zažízení – přívěsový kloub   Přívěsový kloub na kul.čep ISO50
Výška středu kul.čepu nad vozovkou mm 400
Max svislý tlak na kul.čep N 500
Brzdy   nájezdové
Ovládací zařízení ALKO   167S 251S  
  KNOTT   KF 17C KF 27A  
Kolové jednotky ALKO   2361 2051  
  KNOTT   25-2026 20-2425  
Kola   Jednoduchá disková
Ráfky rozměr   5,5 J x 14“
Pneumatiky rozměr   185R 14C (6PR)
  Huštění kPa 430 310  
Rozchod kol pro šíři 1850 mm 1510 1490  
  pro šíři 2120 mm 1810 1790  
Maximální povolená rychlost km/hod 80

Specifické ložné nástavby podle požadavků odběratelů na zakázku!!!

Doplňkové služby a práce:
Volby způsobu připojení k tažnému vozidlu.
Standardní výšku přívěsového kloubu nad vozovkou lze zvýšit o 120 mm prostým přemontováním nájezdového zařízení brzdy (vrchní montáž).
Zvýšení na 900 mm nad vozovku lze provést použitím nástavce.Výměnné oko pro připojení na čep ISO 40 mm do 2,5 případně do 3,5 t. Možnost montáže plynule stavitelné výška oje (labutí krk).

Podlaha
přepravníky v provedení plato, valník a valník s plachtou-se standardně dodávají s podlahou palubkovou o tloušťce 25 - 27 mm. Pokud nehrozí poškození foliovaného povrchu lze na přání montovat podlahu z vodovzdorné překližky.

Bočnice a čela korby
dodávají se ocelové nebo překližkové v ocelovém rámu.Možnost zhotovení bočnic a čel z hliníkových profilů, cena určena rozpočtem podle volby profilů. Přední čelo standardně pevné, na přání lze provedení vyklápěcí.

Plachty
výška dodávaných plachet je 1950 mm nad podlahou přepravníku - celková výška přepravníku 2650 mm. Velikost plachty možno upravit. Barva plachty volitelná - stříbrná za příplatek cca 10%.
Přívěsy za autobusy viz samostatná nabídková řada.
mimořádné namáhání přepravníků provozovaných za autobusy vyžaduje zesílení podvozkových částí a brzdového systému.Tyto úpravy se provádí na zakázku.
Sklopná plošina
úprava ložné plochy pro sklápění její zadní části se provádí pouze u dvounápravových přívěsových variant

Skříně
u přepravníků jsou v ceníku uvedeny ceny sestav pro provedení
  • sendvičové panely o tloušťce 25 mm vyplněné polyuretanovou pěnou typu ARCOL 2025
  • konstrukce s výplní trapézový ocelový plech o tloušťce 0,63 mm a výšce prolisu 20 mm
Obě varianty jsou sestavovány bez nýtování - moderní technologií lepení se shodnosti kování. Vnější výška skříně nad podlahou základního plata je 1950 mm. Dveře dvoukřídlé v zadním čele. Podlaha skříní z vodovzdorné foliované překližky o tloušťce 18 mm. Možnost volby jiných rozměrů či provedení! Další boční dveře za příplatek
Přeprava lodí
úprava podvozků pro přepravu jachet je prováděna individuálně podle typu lodě. Kýl je spuštěn až na speciální plošinu v úrovni náprav. Naviják podle výběru.
Úložné nástavby pro jiné typy lodí montované do valníku jsou účtovány podle skutečných nákladů.
Přeprava jízdních kol
Konstrukce na jízdní kola jsou do valníku montovány tak, aby je bylo možno vyjmout a nahradit jinou ložnou nástavbou, nebo přepravník používat jako valník
Střešní nosič nad plachtou
Na požádání se dodává střešní nosič nad plachtu a manipulační žebřík.

Zavřít okno

NAVRCHOLU.cz