Typová řada autopřívěsů "M" představuje skupinu mimořádně robustních přepravníků pro podnikatelskou sféru a půjčovny.
|
Nebržděné se dodávají pro celkovou hmotnost (podle zvolené nápravy) 600 a 750 kg. Bržděné(nájezdovou, mechanickou brzdou) pro celkovou hmotnost 750 - 900 a 1000 kg.
|
Jednonápravové automobilové přívěsy SPORT JACHT řady "M" jsou stavebnicové konstrukce k víceúčelovému použití. Mohou nést jednak universální ložné nástavby (korby), nebo nástavby jednoúčelové k přepravě specifických břemen. Ložné nástavby jsou výměnné.
|
Výchozí částí autopřívěsů je nosný rám z ocelových profilů, který s podlahou tvoří volnou ložnou plochu - plato přívěsu. Podlaha je tvořena kombinací ocelových omega profilů a fošen nebo vodovzdornou překližkou. K rámu je upevněna universální přívěsová náprava s podélnými kyvnými rameny uloženými v pryžových pružících jednotkách. Ramena nesou čepy příslušných kol. Vpředu je k nosnému rámu přivařena rozvidlená oj (o délce 905 nebo1675 mm) nesoucí přívěsový kloub k připojování přívěsu za tažné vozidlo s kulovým čepem o průměru 50 mm (ISO 50). Standardní výška středu kulového čepu nad vozovkou je 455 mm.
|
Zadní příčný nosník rámu nese panel koncových světel. Ten se připojuje k elektroinstalaci tažného vozidla sedmižilovým kabelem zakončeným sedmipólovou vidlicí. Rám ložné plochy přívěsu je uzpůsoben k nesení specifických nástaveb. Plato přívěsu je v rozích opatřeno otvory pro rohové spojky výměnných nástaveb. Plata se standardně dodávají široké 1220 mm ve třech délkách (2050 - 2250 a 2450 mm). Výška ložné plochy nad vozovkou je 525 mm.
|
Soubor výměnných nástaveb obsahuje jednak víceúčelové nástavby (korby) a jednak nástavby pro přepravu specifických břemen.
|
Přívěsy vyhovují požadavkům vyhlášky MD ČR č, 341/02 Sb. a byly zkoušeny podle předpisu EHK W/TRANS/SC 1/VP 29R.90/Rev.1.
|
Všechny konstrukční díly přívěsů jsou žárově zinkovány, spojovací díly jsou zinkovány galvanicky, tak aby provedení povrchové ochrany odpovídalo požadavku odolnosti N 15 (ČSN 030511).
|
Označení výrobku |
Díly samostatně homologované jsou označeny vlastními typovými štítky. Jedná se o přívěsový kloub a přívěsovou nápravu. Finální sestava přívěsu nese typový štítek s identifikačním číslem VIN.
|
Všeobecné technické údaje:
Typové značení |
PS600 |
PS750 |
PS900 |
PS1000 |
|
|
nebržděné |
|
|
|
|
|
bržděné |
Celková hmotnost (s nákladem) |
kg |
600 |
750 |
900 |
1000 |
Nápravy |
s koly Š120 |
|
Z 125E3 |
|
s koly Š-Favorit |
|
Z 125E7 |
Ráfky |
|
4,5 Jx13 |
|
|
|
|
13x4,50BH |
huštění kol |
kPa |
190 |
|
|
|
200 |
Brzdový nájezdový systém
( alternativně) |
|
Kapalinový KNOTT |
|
Mechanický ALKO |
Oj rozvidlená |
|
Krátká s možnosti prodlouženého provedení o 770 mm |
Spojovací zařízení |
|
Přívěsový kloub SPORT JACHT KP03
se samočinným vymezováním vůle na čep ISO 50 |
Výška středu kul.čepu nad
vozovkou |
mm |
525 |
Max svislý tlak na kul.čep |
N |
500 |
Ložná plocha |
|
uzpůsobena k nesen výměnných nástaveb |
|
standardní šíře |
mm |
1200 |
|
délka volitelná |
mm |
2050
2250
2450 |
Výška ložné plochy nad
vozovkou |
mm |
525 |
Max.povolená rychlost |
km/hod |
80 |
|
|
Valníkové nástavby
Valníková nástavba sestává ze sady dvou sklopných a odnímatelných čel a dvou sklopných
a odnímatelných bočnic zhotovených jako ocelové rámy s výplněmi palubkovými nebo překližkovými. Tato nástavba
zmenšuje ložnou plochu přívěsu o cca 50 mm na délku i šířku. Proto se
dodávají též bočnice a čela z ocelového plechu bez prolisů,
které plochu zmenšují minimálně. Na zakázku lze dodat valníkovou sadu z Al
panelů. Výška bočnic je volitelná - 250 - 350 nebo 450 mm. Bočnice se
dodávají hladké nebo s vrchní hrazdou.
Plachty se dodávají s konstrukcí o výšce 700 mm nad bočnicemi. Podle přání odběratele lze zhotovit krycí plachtu jiných rozměrů.
Skříně
skříňové nástavby dodávají se standardně o délce 2450, šířce 1220 a výšce
1300 mm se dveřmi dvoukřídlými v zadním čele. Další boční dveře za příplatek 7 000.-Kč. Pro připojení za autobus se přívěsy se skříňovou nástavbou dodávají se zvýšenou ojí.
Provedení skříní
- panely ARCOL 2025 - povrch lakovaný Al plech, výplň polyuretanová pěna, tloušťka panelu 25 mm
- panely stavební - povrch lakovaný ocelový plech, výplň polyuretanová pěna, tloušťka panelu 40 mm
- lakovaný VIKO plech -trapéz o výšce vlny 20 mm, nebo hladký pozinkovaný plech s vlepenými žebry uvnitř
- výplň skříně z vodovzdorné překližky
Víka dodávají se z vodovzdorné překližky na plynových vzpěrách a jsou
uzamykatelná. Víka zvyšují světlou výšku ložné nástavby valníku o 100 mm.
Jsou opatřena ocelovou ohrádkou pro nesení zavazadel do
hmotnosti 50 kg.
|
Zvětšená ložná plocha
ložná plocha je umístěna nad koly v šířce 1625 mm.Výška ložné plochy nad vozovkou 650 mm
|
Přeprava lodí
Kanoe, kajaky a pod. - se přepravují na jednoduché konstrukci upevněné v rohových profilech
přívěsu. Nástavba je v podélném směru zavětrovaná.
Nosnost 9 až 12 lodí.
Pramice, raftové čluny a plachetnice
- do celkové délky 4500 mm
- do celkové délky 6000 mm
Konstrukce nástavby je vybavena válečky, rolnami nebo podpěrnými lištami dle typu lodě.
V ceně nástavby je zahrnut i naviják.
|
Přeprava jízdních kol
Konstrukce umístěná v levé části podélné osy přívěsu - nese řadu
střešních držáků kol. Cena uvedena pro držáky „HAKR“, lze montovat držáky „Neumann“
|
Přeprava motocyklů
Konstrukce pro přepravu tří motocyklů sestává z korýtek
umístěných v podélné ose přívěsu. Korýtka umožňují usazení pneumatiky do
šíře cca 155 mm. V přední části je konstrukce vyvýšena pro příčné upevnění
kola. Po obvodu nástavby jsou upevňovací oka.
|
Přeprava tabulových nákladů -skel,oken,dveří a pod.
Konstrukce je vyrobena z profilů „C“ 300 mm.V podélném uspořádání čtyř
nosníků ve tvaru A. Pro vyšší formáty je horní část konstrukce výsuvná.
|
Přeprava svitků-hadic,PE potrubí a pod.
Jde o nástavbu pro transport a odvíjení potrubních svitků (voda,plyn).
Zadní příčky nástavby jsou výklopné pro snadnou nakládku. Snadné odvíjení
zajišťuje soustava 8 ks válců s devátým rovnacím válečkem na zadním panelu
světel.
Nástavba umožňuje transportovat svitek o šíři 1100 mm a průměru 3000 mm.
|
Doplňkové vybavení přívěsů
Jedná se o doplňky montované na přívěsy na přání odběratele:
Opěrné kolo oje včetně držáku
Opěrná noha ložné plochy přívěsu včetně držáku
Držák reservního kola (pod podlahou za panelem koncových
světel).
Držák reservního kola do oje nebo na přední čelo korby. |